Telefoni som tjänst

Vår telefonitjänst är både trygg och flexibel så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi sköter alla uppdateringar så att växellösningen alltid hålls modern och en växel som fungerar för företagets mobiltelefoner såväl som trådlösa och fasta telefoner samt softphone.

  • Använd i datorn, mobilen eller fasta telefonen
  • Oavsett operatör eller företagsabonnemang
  • Trygg och driftsäker lösning

Vi har inga dolda avgifter så du behöver inte oroa dig för oväntade kostnader. Slipp alla tidskrävande uppdateringar, krångliga installationer och oväntat höga fakturor. Med vår tjänst vet du alltid vad du får – en smidig och välfungerande telefoni.

Mobiltelefon

  • Valfritt mobilabonnemang
  • Koppla samtal med hänvisningsstatus
  • Status för hänvisningen
  • Kan kopplas till kalender
  • Hänvisning med tidsangivelse och talat meddelande
  • Ringa med fast eller mobilt nummer
  • Logga in/ur grupp efter tillgänglighet

Softphone

  • Telefonhantering via datorn
  • Visar aktuell närvarostatus
  • Möjligt att sätta status för hänvisningen
  • Kan kopplas till kalander
  • Ange mobilanknytning och synka direkt
  • Loggar samtalen
  • Har telefonbok
  • Logga in/ur grupp efter tillgänglighet
  • Hänvisning med tidsangivelse och talat meddelande

Fasttelefon

  • Koppla vidare samtal
  • Logga in/ur grupp efter tillgänglighet
  • Stöd för telefonkonferens/trepartssamtal
  • Flexibelt med trådlös telefon
Kontakta oss

Mobil växel

Med en mobil växel tar du enkelt med dig växeln när du jobbar utanför kontoret. Svara, koppla samtal och gör hänvisningar direkt i mobilen med hjälp av en mobilapplikation med användarvänligt gränssnitt, så slipper du missa viktiga samtal.

  • Ökat mobilitet med bibehållen produktivitet
  • Enkel användning med applikation i mobilen
  • Fastnätsnummer på mobilen och gratis internsamtal
Kontakta oss

Fast växel

Fast växel är vanligt på stora företag eftersom det ger hög funktionalitet och passar bra vid traditionellt receptionsarbete. Det går ofta att integrera med företagets statistikprogram eller CRM-system vilket gör det populärt även för olika callcenters och kundtjänsteföretag.

  • Ger möjlighet att kombinera fast och mobil telefoni för högre flexibilitet
  • Fungerar bra tillsammans med traditionell reception även för små och medelstora företag
  • Fastnätsnummer på mobilen och gratis internsamtal
Kontakta oss

Tidsbokning

Vi har lång erfarenhet av samarbete med vårdsektorn som är beroende av välfungerande tidsbokningssystem. Vi arbetar idag primärt med Datatals produkt, Flexitid.

Med funktionen vill man kunna avlasta personal med uppgift att telefonledes hjälpa kunderna på ett kostnadseffektivt vis men samtidigt hålla en hög servicenivå. Fler branscher med liknade behov använder idag produkten med anledning av dess möjlighet till effektivisering. Ni är välkomna att kontakta oss för en översyn av vilka besparingar och funktionsförbättringar de kan generera er.

Återuppringning vid kundens önskan

Tidsbokning är en lösning som gör att dina kunder själva kan boka in en tid för återuppringning istället för att mötas av en upptagetton och sedan hamna i en lång telefonkö. Du ringer sedan enkelt upp kunden via webbgränssnittet Flexi Tid Web. I Admital Web kan du planera in när du har tillgängliga tider för att passa er verksamhet.

Tidsbokning är ett populärt och mycket vanligt system inom kommuner, landsting, vårdcentraler, tandläkarmottagningar, bilverkstäder och liknande branscher som har många telefonsamtal in under kort tid.

Varför ska ni använda tidsbokning

  • Bättre tillgänglighet eftersom dina kunder kan ringa dygnet runt och det blir aldrig upptaget
  • Ökad service mot dina kunder då de själva kan välja tid för uppringning och slipper telefonkö
Kontakta oss

Operatör

Idag finns det väldigt många operatörer och olika operatörsupplägg. Detta gör det väldigt svårt för er som kund att välja det som är mest fördelaktigt för just ert beteende när det kommer till kostnadseffektivisering samt funktion. Vi hjälper er välja rätt operatör för fast- och mobiltelefoni samt datatjänster.

Oberoende av om vi kommer fram till att ni bör nyttja en traditionell eller virtuell telefoni så kan ni med fördel använda IP-telefoni. Med en växeltjänst för IP-telefoni kan du t.ex. integrera kontor på olika platser i världen och samtidigt slippa samtalskostnaderna när du ringer internt.

IP-telefoni möjliggör inte bara kostnadsbesparingar utan även integrationer och förenklingar inom företaget. En telefonist kan på ett smidigt sätt arbeta med flera kontor och då få all status på sina kollegor på dem andra kontoren. Vilket medför ett professionellt och korrekt bemötande gentemot kunderna.

Kontakta oss